RLS Norrbotten

22 april, 2024

Från Norrbottens region meddelar Kristina Linder Nyström att de haft ett möte i Studieförbundet Vuxenskolans lokaler i Luleå. Torsdagen den 18 april.

Vi, 8 medlemmar, samlades för att få prata av oss och bli informerade om det senaste hos förbundet. Ulla hade tagit reda på adresser till alla vårdcentraler i Norrbotten. De är drygt 30 st. Vi gjorde iordning kuvert till dem med broschyr och ett brev där det framgick att vi finns till och att vi gärna vill komma och berätta mer om vår sjukdom.

En av deltagarna hade fört dagbok under många år där hon alltid skrev upp i princip allting som kunde ha att göra med hennes RLS.
Allt för att komma fram till VARFÖR hennes besvär ökade just då vid det där speciella tillfället. Tyvärr har hon inte funnit någon orsak
utöver de vi redan vet. Vi funderar alla över detta Varför.

Bestämdes att vi ska ha ett stort möte till hösten med uppkopplingar och förhoppningsvis med läkare och eventuellt med vår ordförande
Sören. Norrbotten är så stort och väldigt många vill lyssna men kan inte komma. Kristina fick i uppdrag att försöka ta reda på vad som händer med oss
som har så dålig djupsömn under så många år. Hur blir vi påverkade? Vad gör det med oss i framtiden?

Ett speciellt tack till Evelina som åker ca 17 mil tur och retur för att komma på mötet.